Marek Olbert, redakce MotoRoute, 19.2.2025

V úterý 18. února proběhlo v ostravské prodejně Ducati slavnostní představení nového modelu Ducati Multistrada V2S.
Dlouho před pátou hodinou byla prodejna plná nedočkavých fanoušků a v 17:00 servisní tým AMG moto Ostrava začal rozbalovat originální přepravní box. Pomalu začala vykukovat nová červená motorka. Servisáci postupně montovali veškeré díly, aby po necelé půlhodince byla motorka kompletní.
Všichni jsme se těšili, až uslyšíme nový motor, který už nemá DESMO rozvody, ovšem bylo nutné nejdříve stáhnout přes internet aktualizace a pak motorku „oživit“.
Byla tak čas na vášnivé debaty o tom, kdo kde byl, kdo se kam chystá, a jak asi nová Multistrada V2 pojede. Aktuální kus na prodejně bude při trochu lepším počasí sloužit jako předváděcí model, kdy jej bude možno půjčit na hodinu, na den, ale i na víkend. K testovacím jízdám bude možné se objednat přímo na prodejně AMG moto Ostrava, kde lze získat konkrétní podmínky zápůjčky.
První testy ve Španělsku hlásí velký rozdíl oproti původnímu modelu.
Design nové MTS V2 čerpá inspiraci ze stylistických konceptů, které se zapsaly do historie rodiny Multistrada, což je přední charakteristická část se zobákem a sportovními liniemi, zdůrazněnými bočními panely a vizuální robustnost.
Jako všechny Ducati, i Multistrada V2 kombinuje design a funkčnost. Do designu byly integrovány aerodynamická řešení s cílem zlepšit tepelný komfort a ochranu před přírodními živly.
Čelní plexisklo, vysoce funkční a výškově nastavitelné, bylo dotvořeno pečlivým aerodynamickým výzkumem, který zahrnoval také deflektory, integrované do přední linie. Pro tepelný komfort, stejně jako u Multistrady V4, byly zavedeny boční vzduchové kanály, které pomáhají nasměrovat čerstvý vzduch k nohám jezdce, umístěné pod přísvitem.
Nové světlomety a DRL inspirované nejnovější generací Panigale a Multistradou V4 pomáhají definovat kompaktní a agresivní čelní pohled, který je okamžitě rozpoznatelný. Kratší "zobák" je dobře integrován a vytváří harmoničtější obraz. Ukazatele směru, tenké a sladěné v designu bočních panelů, byly zcela přepracovány a přemístěny tak, aby nabízely optimální viditelnost a vytvořily mezeru mezi nimi a kapotáží, která umožňuje průchod čerstvého vzduchu směrem k jezdci. Zadní část je velmi štíhlá a lehká, nejen díky kratším zadním madlům, aby byla zaručena funkčnost a ergonomie.
Ergonomie modelu Multistrada V2 byla kompletně přepracována s velkou pozorností věnovanou pohodlí. Sedadla pro jezdce a spolujezdce byla přepracována a prostor pro cestující se ve srovnání s předchozím modelem zlepšil. Boční uchycení kufrů je totožné jako u Multistrady V4, takže je možné přehazovat kufry mezi oběma modely.
Aby jezdec mohl bezpečně zastavit s nohama na zemi, byla nová Multistrada V2 vybavena sedadlem, které lze nastavit do dvou poloh, s výškou 850 a 830 mm. Je to velmi jednoduché, stačí si vybrat správné zasouvací otvory.
Dále katalog Ducati Performance nabízí jako příslušenství sedadlo zvýšené na 870 mm, a jedno snížené na 810. U verze S je díky semiaktivnímu DSS podvozku (Ducati Skyhook Suspension) a systému Minimum Preload možné snižte sedadlo na 790 mm.
Nová Multistrada V2 je vybavena novým motorem Ducati V2, 90° V-twin, 890 ccm, s variabilním časováním a rozvodem sacích ventilů IVT s ventilem s vinutými pružinami. Tento nový motor, extrémně kompaktní a lehký – váží pouze 54,9 kg – významně přispívá ke snížení hmotnosti motocyklu. V této konfiguraci poskytuje 115 koní při 10 750 ot./min a točivý moment 92 Nm při 8 250 ot./min.
Díky variabilnímu časování ventilů motor V2 optimalizuje výkon i pro pomalou jízdu. Převodové poměry byly speciálně navrženy pro Multistradu s kratším prvním a druhým rychlostním stupněm pro zlepšení použitelnosti při nízkých rychlostech a akceleraci při plném zatížení. Převodovka je vybavena novým řazením Ducati Quick Shift 2.0, které nabízí přesnější a rychlejší řazení.
Multistrada V2 je vybavena vidlicí Marzocchi se 45 mm trubkami a tlumičem Sachs s progresivní vazbou, obojí plně nastavitelné. Multistrada V2 S se může pochlubit semiaktivním odpružením s elektronickým ovládáním Ducati Skyhook Suspension, které dále zlepšuje komfort, bezpečnost a výkon díky novým elektronickým vychytávkám, které omezují potápění při brzdění (anti-dive) a tendenci zvedat se při akceleraci (anti-dive). Výše zmíněná funkce Minimum Preload navíc umožňuje snížit zadní odpružení na minimum pouhým stisknutím tlačítka, což usnadňuje kontakt nohou se zemí, zejména při plném zatížení a se spolujezdcem. Stejně jako u nové Multistrady V4 lze režimy odpružení volit nezávisle na režimech jízdy a vybrat tak preferovanou kalibraci odpružení při zachování parametrů elektronického ovládání a odezvy motoru beze změny.

Stejně jako všechny Multistrady je i nová V2 navržena tak, aby umožnila svým majitelům cestovat s maximálním klidem díky standardním intervalům údržby (kontrola vůle ventilů nastavena každých 30 000 km) a programům 4EVER Ducati a Roadside Assistance. První nabízí evropským zákazníkům záruku platnou 4 roky s neomezeným počtem najetých kilometrů, druhý program Roadside Assistance v Evropě přidává silniční asistenci, přepravu jezdce a pasažéra, náhradní vozidlo a přenocování ve čtyřhvězdičkovém hotelu v případě problémů, které mohou nastat během období pokrytí záruky. Ducati síť servisů má více než 800 oficiálních partnerů ve více než 90 zemích světa.
Nová Multistrada V2 bude k dispozici ve standardní verzi a V2 S se semiaktivním odpružením DSS. První je nabízena v barvě Ducati Red, zatímco u druhého modelu si můžete vybrat mezi Storm Green a Ducati Red s dodatečnou možností zvolit si výbavu Travel, doplněnou plastovými bočními kufry, středovým stojanem a vyhřívanými hefty.
Přijďte se na novou Ducati Multistrada V2 podívat taky, tým z AMG moto Ostrava odpoví na vaše další otázky. V redakci se už těšíme na první svezení.