Marek Olbert, redakce MotoRoute, 7.10.2024
Úvodní fotka je trochu zavádějící, protože v době testu jsem neměl možnost jezdit a fotografovat motorku s kufry. Tahle přiležitost pro všechny však brzy přijde v podobě akční nabídky na koupi motocyklu společně s kufry, tak ať máte představu, jak to bude společně vypadat.
Nutno říct, že přestože dovozce netvrdí, že motorka má "enduro" ambice, test ukázal, že jakákoliv polní lesní a rozbitá cesta není pro tento nový motocykl překážkou. Je to příjemná motorka na dlouhé cesty s mírnou spotřebou paliva a dlouhým dojezdem 400 km, adekvátně pohodlná a terénu se nezalekne...
Přestože má nový motocykl Morbidelli T1002VX (test uveřejněn v magazínu MotoRoute 5/2024) vzhled drsného cestovního endura, jeho podvozek prokázal kvality i při rychlých náklonech v zatáčkách nad moravským hradem Šternberk.
Hodnocení vzhledu motocyklu je vždy velmi subjektivní záležitost, domnívám se však, že zde se čtenáři naleznme shodu, že Morbidelli T1002VX vypadá dobře.
Motor vypadá velmi dobře, ale taky velmi dobře i jede. Nevím jak v něm kdo a co vyčaroval, ale zátah a projev je opravdu zážitek. Velmi kultivovaný chod s minimem vibrací a velkou chutí se pořádně otáčet.
Sedadlo je na první usednutí trochu tvrdší, ale nabízí dostatek prostoru, aby si řidič během dlouhé jízdy našel optimální polohu. Zadní sedadlo působí malým dojmem, svého pasažera však neurazí a masivní zadní konstrukce dovoluje bezpečně se za jízdy držet.
Základní kryt pod motorem vypadá efektivně, je šroubovaný ze 3 částí, takže v případě deformace se dá vyměnit jen jedna třetina. S ohledem na potenciál této motorky se zřejmě u výrobců příslušenství časem objeví i drsnější ochrana.
Řidičova kancelář... :-)
Dovozce tento model neprezentuje jako motorku do terénu, vy se ho však nebojte. Morbidelli T1002VX odveze svého majitele do málo přístupných a neprobádaných míst, jakkoliv špatnou cestou. Záleží jen na velikosti řidičovy dobrodružné povahy.
LED světlomety se dnes začínají stávat standardem, stejně tak je to u Morbidelli T1002VX a svítí pěkně.
Potěší i poměrně nestandardní výbava v podobě tempomatu, podsvětlených spínačů, vyhřívaných rukojetí a sedadla.
Technické specifikace modelu Morbidelli T1002VX
Motor
Objem 997 ccm
Sklon válce 80° - véčkový motor
Výkon 95,2 HP - 66 kW - 7 750 ot./min
Krouťák 95 Nm - 5 000 ot./min
Převodovka 6 stupňová
Kapacita palivové nádrže 22 litrů - naměřená spotřeba 4,94 l / 100 km
Sekundární převod řetěz
Rozměry
Délka 2287 mm
Výška 1490 mm
Světlá výška 190 mm
Výška sedadla 820 mm
Rozvor kol 1581 mm
Suchá hmotnost 235 kg (velmi dobré vyvážení za jízdy)
Podvozek
Přední odpružení seřiditelná teleskopická vidlice KYB upside down
Přední zdvih 160 mm
Zadní odpružení monoshock Pro-link KYB s nastavitelným předpětím
Zadní zdvih 160 mm
Průměr přední brzdy 320 mm - dvojitý kotouč s ABS
Průměr zadní brzdy 260 mm - s ABS
Přední pneumatika 120/70-19
Zadní pneumatika 170/60-17
Vyplétané bezdušové ráfky