Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly

Aprilia/Moto Guzzi 2013

Buben, 4.6.2013

Aprilia/Moto Guzzi Demo Tours 2013

Ve čtvrtek 30.5. byla v Kořenově v Jizerských horách zahájena promo akce společnosti A Spirit nazvaná Aprilia/Moto Guzzi Demo Tours 2013. S hrůzou v očích jsem sledoval středeční předpověď počasí a v půl sedmé ráno vyrážel z Mostu za vytrvalého deště potupně na čtyřech kolech. Ovšem už za Ústím nad Labem pršet přestalo a, světe div se, sucho na vozovce vydrželo až do oběda.

sně po deváté jsem na místě. Registrace, převlečení do motorkářského, příprava foťáků, kamery, výběr motocyklů na dvě hodiny dopředu a jde se na věc. Ze široké nabídky strojů obou značek jsem si zamluvil hodinové ježdění na třech motorkách, které svým určením zapadají do konceptu našeho časopisu. Od Moto Guzzi Norge GT 8V a Stelvio NTX 1200, od Aprilie pak novinku Caponord 1200 ABS/ATC.

 

Moto Guzzi Norge GT 8V

Nejprve sedlám Norge GT 8V. Jeho předchůdce s názvem Norge 500 se v historii značky objevil již v roce 1928 a Giuseppe "Naco" Guzzi na něm podnikl svou cestu za polární kruh na Nordkapp. Jméno Norge samo je převzato po stejnojmenné vzducholodi Umberta Nobileho, s níž jako první přeletěl severní pól.

Nyní tedy usedám poprvé za řidítka velkého GT cesťáku a nevím, co mám čekat. Podvědomě se připravuji na souboj s váhou, který ovšem nepřichází. Pro mě neuvěřitelně pohodové řízení a vedení motocyklu dává zapomenout na jeho rozměry a čtvrt tuny suché váhy a společně vyrážíme objevovat krásy Jizerských hor.
Elektricky polohovatelné čelní plexi a objemná kapotáž výborně chrání před větrem, což mám
dnes šanci opravdu vyzkoušet. Velmi příjemné pérování, vypínatelné ABS a dostatečně dimenzované brzdy Brembo se postarají o jezdcovu bezpečnost. Pohon kardanem CA R.C. přináší pohodlí při údržbě a 23 litrová nádrž vás doveze bezpečně přes 350 km za hranice vašich všedních dnů. Připočtěte čitelný a přehledný displej, nacpěte kufry v barvě laku motocyklu až po okraj, kupte si mapu, píchněte do ní prst a vyražte! Norge GT 8V vás k cíli přenese s překvapivou lehkostí. Motocykl mě mile překvapil svou ovladatelností a velmi příjemným projevem motoru.

 

 


Moto Guzzi Stelvio NTX 1200

Jako druhé na mne čeká Stelvio NTX 1200 v zelené barvě, kterému kromě typického motoru vévodí mohutná koncovka výfuku z jedné a kyvka s kardanem z druhé strany. Verze NTX se vyznačuje bohatou standardní výbavou, nabízející již v základu centrální stojan, ochranný rám motoru, přídavná světla, kryty rukojetí, boční deflektory, hliníkový kryt motoru a také boční hliníkové kufry Trax. Na první pohled tedy celkem slušná nálož, čili hovadinek, které lze dále dokoupit, už moc nezbývá. Z nejdůležitějších asi jen padací ochranný rám pro hrušku kardanu, vyhřívané rukojeti a topcase.

Jízdě samotné předchází krátká instruktáž o vypínatelném ABS, kontrole trakce a zapínání vyhřívaných rukojetí. Odhaluji také tajemství stavitelného sedla, jehož výška 820 resp. 840 mm se mění jednoduchým otočením masivních silentbloků, na kterých je usazeno. Vše nechávám v základu a můžu vyrazit.
Klasický otáčkoměr si trochu protáhne ručičku a na digitálním rychloměru začínají přibývat čísla. Po chvíli seznamování se na asfaltu najíždím na velikou odstavnou štěrkovou plochu, plnou výmolů a jdu do stupaček. Trochu hůř se mi řadí – potřeboval bych řadičku dát o kus níž. Za vysokým plexi, jež se dá snadno ručně nastavovat pomocí křídlových matic v rozmezí 45 mm, necítím žádné poryvy větru do helmy a i díky bočním deflektorům a krytům rukojetí je ochrana jezdce výborná.
Drátěná kola, nastavitelné sedlo, kardanový pohon, 2 x 12V zásuvka, z toho jedna pod sedlem, centrální stojan a kryt motoru podtrhují určení tohoto stroje, který je doma jak na silnici, tak i na nezpevněných cestách. Pro případ offroadového řádění se dá užší zadní 4,25" ráfek obout do příslušných špuntíků.

 


 

 

Aprilia Caponord 1200 ABS/ATC Travel

Caponorda jsem po očku sledoval a teď přišla naše chvíle. Ostré až sportovní rysy jak v boční linii, tak především v čelní masce dávají tušit, že na týhle motorce starej Procházka na fotbal jezdit nebude. Nenene, tady se budou hltat kilometry sakra svižně a zvostra.
Motor z Dorsodura V2 90° 1197 ccm doznal jistých změn zvyšujících maximálku a upravujících chod v nízkých otáčkách. Přesto mi pod zadkem při prvním rozjezdu chcípne . Inu, potřebovala víc nažrat, holka jedna italská.

Litá odlehčená sedmnáctipalcová kola naznačují, že spíš než na polňačce, bude se Caponord cítit lépe na asfaltu. Rozbíhám 128 koníků a 251 kg provozní váhy a vyrážím na klikatou okresku. Motor je ostrá kočička a nezapře mateřské geny. Za pět řadím jen symbolicky na konci delší rovinky, jinak jedu 3 – 4 a jsem pořád nad sto. Čili na zkoušku tempomatu dnes opravdu nedošlo.
Zapojuji do akce čtyřpístková Bremba a ostře brzdím před sjezdem na rozpadlou polní asfaltku, kterou jsem zahlédl na poslední chvíli. Vyzkouším, jak to holce půjde přes výmoly, díry a dvacetimetrové louže. Caponord v pohodě, jen když chci jít do stupaček, tak patou stojím na výfuku. Takže zpět do sedla a na jedné výšině dělám pár fotek.
Multifunkční displej s digitálním otáčkoměrem dává možnost nastavit ABS, palivové mapy Touring, Sport a Rain, kontrolu trakce a informuje jezdce o všemožných údajích, jež potřebuje za jízdy sledovat. Musím se zmínit o chytrém řešení ovládání přepínání palivových map. Děje se tak tlačítkem startéru, čili odpadá nutnost instalace dalšího „čudlu“ někam na trubku řídítek.

Nastavit si můžete již zmíněný systém kontroly trakce ATC (Aprilia Traction Control) ve třech režimech, který je propojen s ABS a Ride-by-Wire (Sport, Touring, Rain). Pro fajnšmekry ATC umožňuje kalibrovat průměr zadního kola podle použité pneumatiky.

Samostatnou kapitolku si zaslouží semiaktivní systém odpružení ADD (Aprilia Dynamic Damping), kdy motocykl pozná, kolik toho na hřbetě veze a volí pro jízdní vlastnosti a daný okamžik to nejlepší nastavení, což přispívá k maximálnímu komfortu posádky i na dlouhých cestách, pro které je Caponord určen. Přehledně a názorně je vše vysvětleno v níže uvedeném videu.

Pohodlné sedlo vysoké 840 mm spolu s 24 litrovou nádrží, bočními kufry v barvě motorky, kryty rukojetí a nastavitelným plexi dávají tušit, že Caponord má cestovatelské srdce a ambice. A i když ho od lesního bláta nebudete mít často zamazanýho, dopraví vás přes půl Evropy lehce, svižně a zábavně.

Na konci srpna nás čeká vícedenní test nové Aprilie Caponord 1200, tak se těšte na ještě více fotek a videí.

Buben


Aprilia Caponord 1200_001
Aprilia Caponord 1200_001
Aprilia Caponord 1200_002
Aprilia Caponord 1200_002
Aprilia Caponord 1200_003
Aprilia Caponord 1200_003
Aprilia Caponord 1200_004
Aprilia Caponord 1200_004
Aprilia Caponord 1200_005
Aprilia Caponord 1200_005
Aprilia Caponord 1200_006
Aprilia Caponord 1200_006
Aprilia Caponord 1200_007
Aprilia Caponord 1200_007
Aprilia Caponord 1200_008
Aprilia Caponord 1200_008
Aprilia Caponord 1200_009
Aprilia Caponord 1200_009
Aprilia Caponord 1200_010
Aprilia Caponord 1200_010
Aprilia Caponord 1200_011
Aprilia Caponord 1200_011
Aprilia Caponord 1200_012
Aprilia Caponord 1200_012
Aprilia Caponord 1200_013
Aprilia Caponord 1200_013
Aprilia Caponord 1200_014
Aprilia Caponord 1200_014
Aprilia Caponord 1200_015
Aprilia Caponord 1200_015
Aprilia Caponord 1200_016
Aprilia Caponord 1200_016
Aprilia Caponord 1200_017
Aprilia Caponord 1200_017
Aprilia Caponord 1200_018
Aprilia Caponord 1200_018
Aprilia Caponord 1200_019
Aprilia Caponord 1200_019
Aprilia Caponord 1200_020
Aprilia Caponord 1200_020
Aprilia Caponord 1200_021
Aprilia Caponord 1200_021
Aprilia Caponord 1200_022
Aprilia Caponord 1200_022
Aprilia Caponord 1200_023
Aprilia Caponord 1200_023
Aprilia Caponord 1200_024
Aprilia Caponord 1200_024
Moto Guzzi California 1400_001
Moto Guzzi California 1400_001
Moto Guzzi California 1400_002
Moto Guzzi California 1400_002
Moto Guzzi Griso 1200SE
Moto Guzzi Griso 1200SE
Moto Guzzi Norge GT 8V_001
Moto Guzzi Norge GT 8V_001
Moto Guzzi Norge GT 8V_002
Moto Guzzi Norge GT 8V_002
Moto Guzzi Norge GT 8V_003
Moto Guzzi Norge GT 8V_003
Moto Guzzi Norge GT 8V_004
Moto Guzzi Norge GT 8V_004
Moto Guzzi Norge GT 8V_005
Moto Guzzi Norge GT 8V_005
Moto Guzzi Norge GT 8V_006
Moto Guzzi Norge GT 8V_006
Moto Guzzi Norge GT 8V_007
Moto Guzzi Norge GT 8V_007
Moto Guzzi Norge GT 8V_008
Moto Guzzi Norge GT 8V_008
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_001
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_001
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_002
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_002
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_003
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_003
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_004
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_004
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_005
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_005
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_006
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_006
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_007
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_007
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_008
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_008
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_009
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_009
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_010
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_010
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_011
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_011
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_012
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_012
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_013
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_013
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_014
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_014
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_015
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_015
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_016
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_016
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_017
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_017
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_018
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_018
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_019
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_019
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_020
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_020
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_021
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_021
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_022
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_022
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_023
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_023
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_024
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_024
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_025
Moto Guzzi Stelvio NTX 1200_025

Vaše názory

K tomuto článku zatím nebyl připojen žádný názor