Nacházíte se: TESTY MOTOCYKLŮ / Nové motocykly
Africa Twin Test Days 2018
Marek Olbert, redakce MotoRoute, 4.6.2018

Honda má pro rok 2018 několik novinek a pro zájemce o adventure modely připravila v Motorlandu Bělá pod Bezdězem předváděcí akci. Pod taktovkou importéra motocyklů Honda ČR si všichni účastníci mohli v termínu od 10. do 12. května vyzkoušet nové modely Africa Twin a jako bonus pak i enduroskútr X-ADV.
Předpověď počasí hlásila časté přeháňky a bouřky, ale pořadatelé akce mají tam nahoře asi dobré konexe a areálu se deštíky většinou vyhýbaly. Na druhou stranu, kdyby jakože pršelo fest, mohly by být testovací jízdy na endurech atraktivnější, díky častějšímu prokluzu zadního a nezřídka i předního kola :-).
V připraveném meeting stanu proběhlo představení nových modelů, základní informace o programu dne a další organizační nezbytnosti. U čerstvě uvařené kávy to byl příjemný začátek.

Harmonogram akce, krom jiného, zahrnoval možnost svézt se 4 jízdy po 20-ti minutách, z toho dvě jízdy po 20-ti minutách s cestovními pneumatikami na silnici a 2 jízdy na off-road pneumatikách v lehkém terénu. Zároveň si všichni mohli vyzkoušet model s manuální převodovkou, tak i s DCT verzi, tedy automatem.

Organizátoři nenechali nic náhodě a přizvali si do svého týmu zkušeného trenéra, nejen, bezpečné jízdy Míru Lisého, enduro jezdce Radka „GASe“ Michnu, dříve majitel nové Africy Twin, dnes majitel nové Africy Twin Adventure Sports, nechyběl ani Vláďa Novotný, který se ostrých motorek s ostrými pneumatikami rozhodně nebojí a s nadhledem je krotí. Instruktoři účastníkům vysvětlovali co a jak na motorce dělat a nedělat, ale také poradili přímo na trati, kde kdo dělá jakou chybu a pomáhali tak zlepšovat jezdecké návyky.

Počáteční ježdění na louce se mohlo z dálky jevit jako banalita, ale vyjeté koleje, terénní překážky, hluboký písek a fakt teplé počasí vytvořili na účastnících nejednu kapku potu. Tahle jízda prověřila, kdo je připraven na jízdu v lesním terénu a kdo by měl ještě nějakou chvíli trénovat.

V lese pak začala ta pravá zábava. GAS vedl skupinu na skútru X-ADV a nejevil (on ani skútr) žádné známky nezvyklého chování. Jednoduše jakoby do lesa oba patřili :-) Skutečně, X-ADV není určené na žádné velké skoky a tahat ho přes kamenná koryta kdesi na Ukrajině jej zřejmě nepotěší, ale lesní a polní cesty spolu s písčitými výjezdy, kterých je v bývalém vojenském prostoru nespočet, zvládá bravurně.
Jeli jste někdy v Alpách po kamenitých cestách na Col de Sommeiller nebo Col du Parpaillon? Tak tady se X-ADV rozhodně nezastaví a ještě k tomu z Čech až do Alp vás pohodlně doveze. Příjemně velké plexi lze s trochou umu nastavit i za jízdy, široká řídítka dávají skvělou jistotu v ovládání a pohodlně velké, přesto endurácky užší sedlo všechny pocity umocňuje. Pro letošní rok má tento model vylepšené terénní vlastnosti, je sériově doplněný nastavitelnou kontrolou trakce Honda Selectable Torque Control a přibylo tlačítko „G“, jež umožňuje strmější řazení a pro držitele řidičského oprávnění A2 je nově k dispozici verze s výkonem 35 kW.
Spojení terénního motocyklu s pohodlím skútru řádně zamíchalo trhem a za rok 2017 se ve světě prodalo skoro 10.000 kusů modelu X-ADV. Skútr do terénu, co umí 180 km/h, fakt hustý... V červenci budeme v redakci testovat letošní model a své pocity zveřejníme.

Hlavním lákadlem byl na této akci nový model Africa Twin Adventure Sports. Řekl bych návrat ke kořenům. Africa Twin u mnoha motorkářů evokuje dálky, turistiku po nezpevněných cestách a objevné výpravy. Hned s prvním novým modelem byla většina ohlasů velmi pozitivních a mnoho uživatelů staršího modelu měla o nové motorce jasno.
Jenže... Honda už tehda zřejmě spřádala plány na model, který by byl ještě více Adventure a vznikla tak verze Adventure Sports. Většině bude vyhovovat standardní model, protože umí vše, co se od takové motorky očekává, tedy i silnici i terén. Adventure Sports je však dál a hlavně v terénu standardní model převyšuje, a není to jen výškou sedla.
Adventure Sports dovolí hrubší zacházení, horší cesty, a tak nějak celkově větší zážitky z terénu. Velikost předního i zadního kola byla zachována, tedy pneumatiky s rozměrem 90/90-21 a 150/70-18 pasují na obě verze, je však předpoklad, že uživatel Adventure Sports bude v 99% volit zubatější vzorek.

Proti standardní verzi má tato plně seřiditelný podvozek Showa. Žádná elektronika, hezky ručně, o 20 milimetrů vyšší zdvihy, konkrétně pak 252 mm přední a 240 mm zadní. S takovým podvozkem se dají přejíždět hodně velké kotáry.
Tady na vytýčeném lesním okruhu je fakt excelentní a možnost jezdit na standardní a na Adventure Sports verzi dává poznat znatelný rozdíl. Motorka je celkově vyšší a sedlo je v 92 centimetrech, řídítka jsou výše a lehce posunuté dozadu. Sedlo se dá snížit o 2 centimetry a vhledem k tomu, že je úzké, rozdíl je znatelný. Pro mě se 174 centimetry velmi pozitivní změna.

Přesné řízení i stabilita na asfaltu zajistí bezpečné a komfortně rychlé silniční přejezdy, stejně tak dlouhé přesuny po dálnici k vysněným offroad cílům. Na rozbité silnici je nový podvozek mnohem příjemnější a pobere fakt hodně.
Adventure Sports je těžší než standardní model a váží 243 kg, váha je však skvěle rozložená a nijak nepřekáží. Nepřekáží ani lanko plynu ve výhledu na displej, jak tomu bylo u prvního modelu, protože to už tady není. Africa dostala ride-by-wire a nijak to neovlivňuje pocity s otáčení rukojeti. Přibyly i jízdní režimy Tour, Urban, Gravel a jeden pro individuální nastavení s logickým názvem User.
Palivová nádrž má objem 24,2 litru, což by mělo při pohodové jízdě dovolit nájezd minimálně dalších 100 kilometrů a Honda tvrdí, že by se mělo dát najet 500 km. S ohledem na předpoklad časté jízdy mimo asfalt bude reálná spotřeba zřejmě vyšší, což se však dá očekávat. Na jízdu v terénu je Adventure Sports vybaven také velkým a pevným krytem motoru.

Standardní model Africy Twin má pro letošek taky několik změn. Mimo jiné klesla váha o dva kilogramy, vylepšila se elektronika a změnil se displej (stejný má i Adventure Sports), který je mnohem čitelnější.
Oba letošní modely budeme mít na test a následně zveřejníme recenzi.
Africa Twin Test Days 2018 je za námi a akce to byla vskutku výborná. Majitelé dřívějších modelů CRF1000L Africa Twin měli akci zdarma, a kdo s jinou motorkou váhal, jestli utratit 990 Kč za suprový moto zážitek včetně oběda, a nestihl se zaregistrovat, příští rok by neměl zaváhat a sledovat naše www stránky a facebookový profil, kde další ročník budeme prezentovat.

Honda_Africa_Twin_2018_001

Honda_Africa_Twin_2018_002

Honda_Africa_Twin_2018_003

Honda_Africa_Twin_2018_004

Honda_Africa_Twin_2018_005

Honda_Africa_Twin_2018_006

Honda_Africa_Twin_2018_007

Honda_Africa_Twin_2018_008

Honda_Africa_Twin_2018_009

Honda_Africa_Twin_2018_010

Honda_Africa_Twin_2018_011

Honda_Africa_Twin_2018_012

Honda_Africa_Twin_2018_013

Honda_Africa_Twin_2018_014

Honda_Africa_Twin_2018_015

Honda_Africa_Twin_2018_016

Honda_Africa_Twin_2018_017

Honda_Africa_Twin_2018_018

Honda_Africa_Twin_2018_019

Honda_Africa_Twin_2018_020

Honda_Africa_Twin_2018_021

Honda_Africa_Twin_2018_022

Honda_Africa_Twin_2018_023

Honda_Africa_Twin_2018_024

Honda_Africa_Twin_2018_025

Honda_Africa_Twin_2018_026

Honda_Africa_Twin_2018_027

Honda_Africa_Twin_2018_028

Honda_Africa_Twin_2018_029

Honda_Africa_Twin_2018_030

Honda_Africa_Twin_2018_031

Honda_Africa_Twin_2018_032

Honda_Africa_Twin_2018_033

Honda_Africa_Twin_2018_034

Honda_Africa_Twin_2018_035

Honda_Africa_Twin_2018_036

Honda_Africa_Twin_2018_037

Honda_Africa_Twin_2018_038

Honda_Africa_Twin_2018_039

Honda_Africa_Twin_2018_040

Honda_Africa_Twin_2018_041

Honda_Africa_Twin_2018_042

Honda_Africa_Twin_2018_043

Honda_Africa_Twin_2018_044

Honda_Africa_Twin_2018_045

Honda_Africa_Twin_2018_046

Honda_Africa_Twin_2018_047

Honda_Africa_Twin_2018_048

Honda_Africa_Twin_2018_049

Honda_Africa_Twin_2018_050

Honda_Africa_Twin_2018_051

Honda_Africa_Twin_2018_052

Honda_Africa_Twin_2018_053

Honda_Africa_Twin_2018_054

Honda_Africa_Twin_2018_055

Honda_Africa_Twin_2018_056

Honda_Africa_Twin_2018_057

Honda_Africa_Twin_2018_058

Honda_Africa_Twin_2018_059

Honda_Africa_Twin_2018_060

Honda_Africa_Twin_2018_061

Honda_Africa_Twin_2018_062

Honda_Africa_Twin_2018_064

Honda_Africa_Twin_2018_065

Honda_Africa_Twin_2018_066

Honda_Africa_Twin_2018_067

Honda_Africa_Twin_2018_068

Honda_Africa_Twin_2018_069

Honda_Africa_Twin_2018_070

Honda_Africa_Twin_2018_071

Honda_Africa_Twin_2018_072

Honda_Africa_Twin_2018_073

Honda_Africa_Twin_2018_074

Honda_Africa_Twin_2018_075

Honda_Africa_Twin_2018_076

Honda_Africa_Twin_2018_077

Honda_Africa_Twin_2018_078

Honda_Africa_Twin_2018_079

Honda_Africa_Twin_2018_080

Honda_Africa_Twin_2018_081

Honda_Africa_Twin_2018_082

Honda_Africa_Twin_2018_083

Honda_Africa_Twin_2018_084

Honda_Africa_Twin_2018_085

Honda_Africa_Twin_2018_086

Honda_Africa_Twin_2018_087

Honda_Africa_Twin_2018_088

Honda_Africa_Twin_2018_089

Honda_Africa_Twin_2018_090

Honda_Africa_Twin_2018_091

Honda_Africa_Twin_2018_092

Honda_Africa_Twin_2018_093

Honda_Africa_Twin_2018_094

Honda_Africa_Twin_2018_095

Honda_Africa_Twin_2018_096

Honda_Africa_Twin_2018_097

Honda_Africa_Twin_2018_098

Honda_Africa_Twin_2018_099

Honda_Africa_Twin_2018_100

Honda_Africa_Twin_2018_101

Honda_Africa_Twin_2018_102

Honda_Africa_Twin_2018_103

Honda_Africa_Twin_2018_104

Honda_Africa_Twin_2018_105

Honda_Africa_Twin_2018_106

Honda_Africa_Twin_2018_107

Honda_Africa_Twin_2018_108

Honda_Africa_Twin_2018_109

Honda_Africa_Twin_2018_110

Honda_Africa_Twin_2018_111

Honda_Africa_Twin_2018_112

Honda_Africa_Twin_2018_113

Honda_Africa_Twin_2018_114

Honda_Africa_Twin_2018_115

Honda_Africa_Twin_2018_116

Honda_Africa_Twin_2018_117

Honda_Africa_Twin_2018_118

Honda_Africa_Twin_2018_119

Honda_Africa_Twin_2018_120

Honda_Africa_Twin_2018_121

Honda_Africa_Twin_2018_122

Honda_Africa_Twin_2018_123

Honda_Africa_Twin_2018_124

Honda_Africa_Twin_2018_125

Honda_Africa_Twin_2018_126

Honda_Africa_Twin_2018_127

Honda_Africa_Twin_2018_128

Honda_Africa_Twin_2018_129

Honda_Africa_Twin_2018_130

Honda_Africa_Twin_2018_131

Honda_Africa_Twin_2018_132

Honda_Africa_Twin_2018_133

Honda_Africa_Twin_2018_134

Honda_Africa_Twin_2018_135

Honda_Africa_Twin_2018_136

Honda_Africa_Twin_2018_137

Honda_Africa_Twin_2018_138

Honda_Africa_Twin_2018_139

Honda_Africa_Twin_2018_140

Honda_Africa_Twin_2018_141

Honda_Africa_Twin_2018_142

Honda_Africa_Twin_2018_143

Honda_Africa_Twin_2018_144