Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Novinky CFMOTO 2021

Marek Olbert, redakce MotoRoute, 7.10.2020

CFMOTO představuje svůj první echtovní cesťák s motorem KTM – model 1250 TR-G.

Před šesti léty bylo možné na našich silnicích prvně spatřit opravdový cestovní motocykl z Číny s názvem CFMOTO 650 TK. Od té doby uběhlo dost vody, ale ku prospěchu naši motorkářské věci. Když bude všechno do sebe zapadat, objeví se u nás motocykl s jednou tak velkým motorem a stejně tak i pohodlím.

Inženýři z CFMOTO se rozhodli pro své motocykly využívat technologie od rakouské továrny KTM, což bude mít značný vliv na popularitu a kvalitu jejich produktů. Pro čínský trh to je překvapení jako blesk z čistého nebe, ovšem vývoj nejde zastavit a na mopedech se pořád jezdit nedá. U tohoto cestovního modelu je použitý licenční V-twin LC8 s obsahem 1279 ccm a výkonem 140 koní, čím vznikl nejsilnější sériový motocykl vyráběný v Číně. Přestože sériová výroba cestovního modelu začne až příští rok, už v květnu letošního roku byla představena policejní verze, která už po čínských silnicích jezdí a prakticky se tak stala předchůdcem. Z toho vyplývá, že do sériové výroby turistické verze se vychytají všechny případné nedostatky.

 

Je předpoklad, že motocykl bude vybaven exkluzivní elektronikou, palubní přístroje jsou jeden velký TFT displej a nebudou chybět i další komponenty se zvučnými jmény, jako jsou brzdy Brembo a kompletní podvozek WP. Model s audio soustavou bude využívat reproduktory JBL. Předpokládám možnost nastavení jízdních režimů, kontroly trakce, senzory tlaku v pneumatikách, vyhřívaná sedadla a rukojeti a zřejmě mnoho dalšího. Představený motocykl má, předpokládám to nejvíc, co bude možné koupit, tedy i elektricky seřiditelné čelní plexi, kompletně v LED osvětlení a cestovní boční kufry + středový kufr.

Obrovská kapotáž, integrovaná zpětná zrcátka a spousta pohodlí. Zdá se mi to nebo v motorce vidím rysy nového BMW RT? Myslím, že se konkurence má čeho obávat.

 

Toto však není jediná spolupráce ve spojitosti s továrnou KTM. Výrobce tohoto motocyklu dodává pro KTM řadové dvouválce 790 a 890 ccm a pro čínský trh vyrábí celé maloobjemové motocykly KTM.

CFMOTO rozhodně není nějaký čínský garážový výrobce a už několik let to hrdě prezentuje v produkci ATV. Jeden z jejich modelů CFMOTO 650GT jsme měli v redakci možnost otestovat a bylo to moc příjemné svezení. Článek je v časopise MotoRoute 4/2020 a pár obrázků z testu najdete i na portále motoroute.cz v sekci testy nových motocyklů.

 

Víte co však určitě velmi brzy zčeří hladinu českého a slovenského motocyklového trhu?

Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X. Zcela nové 3 motocykly, tentokrát s rukopisem italské designové školy, zamíří na český trh ve více etapách. Jako první dorazí stylový model v retro stylu CFMOTO CL-X 700 Heritage, následovat pak budou cestovní enduro 700 CL-X Adventure a sportovní 700 CL-X Sport.

 

Nabídka nových motocyklů CFMOTO ale touto jedinečnou edicí nekončí, nově se v nabídce objeví i parádní sportovní model CFMOTO 300SR a je pravděpodobné, že se dočkáme i zásadního modelu ze společného podniku CFMOTO-KTMR2R - cestovního endura 800 ccm s motorem KTM.

 700 CL-X Adventure představuje možnost městského využití i vzdálenější, třeba i šotolinové turistiky. Sedlové brašny a paprskové ráfky, LED optika v provedení „X“ a také zajímavá nádrž s přívody vzduchu. Celkově kompaktní vzhled a vizuálně bezchybné povrchové úpravy udělají nejednu vrásku podobné motorce z Itálie. Pohon zajišťuje dvouválcový řadový motor s výkonem 75 k a 67 Nm s objemem 692 ccm.  

 

Těšíme se na další rok, bude určitě na čem jezdit. 


CFMOTO_1250_01
CFMOTO_1250_01
CFMOTO_1250_02
CFMOTO_1250_02
CFMOTO_1250_03
CFMOTO_1250_03
CFMOTO_1250_04
CFMOTO_1250_04
CFMOTO_1250_05
CFMOTO_1250_05
CFMOTO_1250_06
CFMOTO_1250_06
CFMOTO_1250_07
CFMOTO_1250_07
CFMOTO_1250_08
CFMOTO_1250_08
CFMOTO_1250_09
CFMOTO_1250_09
CFMOTO_1250_10
CFMOTO_1250_10
CFMOTO_1250_11
CFMOTO_1250_11
CFMOTO_1250_12
CFMOTO_1250_12
CFMOTO_1250_13
CFMOTO_1250_13
CFMOTO_1250_14
CFMOTO_1250_14
CFMOTO_1250_15
CFMOTO_1250_15
CFMOTO_1250_16
CFMOTO_1250_16
CFMOTO_1250_17
CFMOTO_1250_17
CFMOTO_300SR_01
CFMOTO_300SR_01
CFMOTO_300SR_02
CFMOTO_300SR_02
CFMOTO_300SR_03
CFMOTO_300SR_03
CFMOTO_300SR_04
CFMOTO_300SR_04
CFMOTO_700CL-X_Heritage_01
CFMOTO_700CL-X_Heritage_01
CFMOTO_700CL-X_Heritage_02
CFMOTO_700CL-X_Heritage_02
CFMOTO_700CL-X_Heritage_03
CFMOTO_700CL-X_Heritage_03
CFMOTO_700CL-X_Heritage_04
CFMOTO_700CL-X_Heritage_04
CFMOTO_700CL-X_Heritage_05
CFMOTO_700CL-X_Heritage_05
CFMOTO_700CL-X_Heritage_06
CFMOTO_700CL-X_Heritage_06
CFMOTO_700CL-X_Heritage_07
CFMOTO_700CL-X_Heritage_07
CFMOTO_700CL-X_Heritage_08
CFMOTO_700CL-X_Heritage_08
CFMOTO_700CL-X_Heritage_09
CFMOTO_700CL-X_Heritage_09