Nacházíte se: ÚVODNÍ STRANA / Aktuality

Nové modely na výstavě EICMA 2025

Redakce MotoRoute, 6. 11. 2025

I letos se podíváme, co nového bylo k vidění na největší světové motovýstavě EICMA v Miláně. Jako obvykle se zaměříme hlavně na motocykly vhodné na cestování, případně na stroje nějak zajímavé a neobvyklé.

 

Honda

se vytasila s několika úpravami stávajících typů, osazených spojkou E-Clutch (nově volitelná výbava u XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R a CB500 Hornet).

Zásadní novinkou však je sportovně-turistický model CB1000GT, tedy jak už název napovídá „Gran Turismo“. Pokud tak nyní budete chtít silniční cesťák od Hondy, můžete si vybrat mezi novým čtyřválcem (bude k mání za 339 900 Kč), nebo stávajícím dvouválcem NT1100. K novince se určitě brzy vrátíme.

Honda však ukázala i tříválec, a to ne ledajaký, ale do V (tři válce dopředu, jeden dozadu)! Zatím sice jen prototyp, ale prý se brzy dočká výroby. Motocykl V3R 900 je osazen elektricky poháněným kompresorem a má poskytovat výkon jako dvanáctistovka. To vypadá fakt zajímavě!

Honda CB1000GT

 

Kawasaki

ukázala naživo již dříve odhalenou KLE500. Klasika se vrací – a to v moc hezké podobě. 21“ přední kolo, off-roadový styl, zdvihy 210 mm vpředu a 200 mm vzadu, vypínatelné ABS, dvouválcový řadový motor o objemu 451 cm3 s legendární spolehlivostí, to slibuje hodně zábavy i praktičnosti. Jsme moc zvědaví na test.

Kawasaki KLE500

 

Suzuki

oprášila oblíbený esvéčkový dvouválec a vytvořila nový model SV-7GX. Jde vlastně o crossover mezi SV650 a V-Stromem, tedy takové motocyklové SUV na 17“ kolech určené na silnici, ale s delšími zdvihy. S kufry bude vhodné na dlouhé cesty i po rozbitých silnicích.

Suzuki SV-7GX

 

Yamaha

představila nový „vstupní“ a cenově dostupný adventure model WR125R, a dále vylepšila několik stávajících typů, např. Ténéré 700 World Raid.

Modely Tracer 7 a Tracer 7 GT jsou nyní k dispozici s automatizovanou manuální převodovkou Y-AMT. 

Yamaha Tracer 7 GT Y-AMT

 

Royal Enfield

předvedl především očekávanou novinku Bullet 650, která rozšíří řadu dvouválců, zajímavý byl i stroj Himalayan Mana Black v černé barvě s rally příslušenstvím.

Nás ovšem nejvíc zaujal prototyp Himalayan 750. Je poháněn enfieldím motorem se zvětšeným objemem, takže bude mezi adventure motocykly jedním z mála vzducháčů, ne-li jediným (Ducati se vzducháči na DesertX končí, viz níže, snad ještě BMW R 12 G/S).

Royal Enfield Himalayan 750

 

BMW

potěšilo sériovým strojem F 450 GS (dosud jsme znali jen koncept) s dvouválcem o výkonu 48 koní a pohotovostní hmotností 178 kg. Škoda ale, že zdvihy vpředu i vzadu jsou jen 180 mm a přední kolo je 19“, přičemž kola jsou v základu litá, za příplatek drátová. Jednadvacítka by byla lepší, tak třeba nějaká budoucí verze…

BMW F 450 GS

 

Ducati

měla na domácí půdě tradičně obrovský stánek, kde se pochlubila například krásným novým Desmo 450 Enduro, odvozeným od závodního motokrosového stroje.

Velké emoce vzbudil také nový DesertX, který byl pro rok 2026 zcela přepracován. Především dostane kapalinou chlazený motor Testastretta 11° V2 o objemu 937 cm3 a výkonu 110 koní, off-roadové ambice zůstávají i díky kolům 21" / 18" a zdvihům 230 mm / 220 mm.

Ducati DesertX 2026

 

Benelli

má novou TRK 602 X, která navazuje na úspěšnou 502, ale s modernějším designem, větším objemem motoru a technickými vylepšeními.

Nejvyšším modelem je TRK 902 v provedení Stradale nebo Xplorer. Stradale má 17“ lité disky, zatímco Xplorer drátová kola 19“ a 17“. Pohání je motor s objemem 904 cm³, nabízející 95,2 k a 90 Nm. 

Benelli TRK902Xplorer

 

Morbidelli

ze stejného koncernu Keeway vystavovalo T502XR, která má mít s 21“ vpředu schopnosti 50 % on-road a 50 % off-road. Dvouválcový motor poskytuje 47,6 k. Dále byl zajímavý power cruiser C652V s véčkovým motorem. 

Morbidelli T502XR



SWM

(patřící pod Shineray Group) v nadupané kategorii cca půllitrových cestovních endur konkuruje novým typem Versante 550 na drátových kolech 19“ a 17“.

 

CFMOTO

mělo v Miláně premiéru superbiku SR-RR s litrovým motorem V4 o výkonu 210 koní (samotný motor jsme viděli už loni).

Pro nás je ale zajímavější cestovní enduro 1000MT-X s motorem, který vznikl úpravou KTM LC8 990 a dává 111 k / 105 Nm. Nový litr má hliníkové ráfky 21“ / 18“ v kombinaci s novým nastavitelným podvozkem KYB. Motocykl bude dostupný ve dvou variantách, česká cena by měla být 280 000 Kč. 

CFMOTO 1000MT-X

 

QJMOTOR

má několik novinek pro rok 2026, zmiňme alespoň dvě. SRT 450 RX je další lehký adventure motocykl s řadovým dvouválcem. Kola jsou drátová 21“ a 18“ a suchá hmotnost pod 180 kg. Zaváděcí cena je jen 149 900 Kč včetně tří hliníkových kufrů.

Větší bratr SRT 800 RX nabídne stejný rozměr kol, motor o výkonu 95 k /86 Nm a slibuje nízkou hmotnost i spotřebu. I zde zahrnuje zaváděcí cena 214 900 Kč také tři kufry.

 

Benda

se profiluje jako značka, která se nebojí inovací a netradičních řešení. Dokázala to konceptem P51 s hybridním motorem. Radikální stroj spojuje boxer o objemu 250 cm³ a elektromotor, díky čemuž produkuje až 62 k (46 kW) a víc než 100 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,7 sekundy.

K vidění bylo i několik nových power cruiserů (např. Dark Flag 950 s motorem V4), velmi zajímavý pak byl vystavený řadový šestiválcový motor 1 700 cm3, tak uvidíme, v jaké motorce se objeví. 

Benda P51

 

MV Agusta

A na závěr jedna lahůdka. MV Agusta vystavovala svůj koncept čtvercového pětiválcového motoru Cinque Cilindri „quadrato“ s dvěma klikovkami za sebou (třemi válci vpředu a dvěma vzadu). Nová platforma je modulární a může mít objem 850 až 1 150 cm3, s výkonem přes 240 koní. Uplatnění má najít v celé řadě motocyklů, od super sportů přes naháče až po touringové stroje. 

MV Agusta Cinque Cilindri

 

Rekordní výstava

Mimochodem, výstava EICMA opět překonávala rekordy. Zúčastnilo se jí přes 730 vystavovatelů z 50 zemí a navštívilo ji neuvěřitelných více než 600 000 lidí!

Příští rok se brány milánského výstaviště otevřou od 3. do 8. listopadu 2026.